Thursday, March 6, 2014

French Conference of MKP after 3th congress


Fransa’da MKP 3. Kongre Tanıtım Konferansları tamamlandı

kaypakkaya-partizan
Fransa’nın Nantes, Paris, Mulhouse, Annecy şehirlerinde gerçekleştirilen MKP 3. Kongre Tanıtım Konferanslarına ilgi büyüktü

Maoist Komünist Partisi (MKP)’nin gerçekleştirmiş olduğu 3. Kongre tanıtımı için Avrupa’nın 20 merkezinde düzenlenen konferansların Fransa bölümü 15 Şubat 2014 tarihinde Nant (Nantes)'ta yapılan toplantıyla tamamlandı.
MKP’nin 21 Kasım’da Almanya’nın Frankfurt şehrinde yaptığı toplantıyla kamuoyuna duyurduğu 3. Kongrenin tanıtımı vesilesiyle Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde düzenlediği konferansların Fransa’da yapılan ilk tanıtım toplantısı,18 Ocak’ta Annecy şehrinde gerçekleştirildi. 2013 yılı mayıs-haziran aylarında gerçekleşen halk ayaklanmasının da işlendiği toplantının kongre tanıtım bölümünde MKP’nin 3.Kongresinin aldığı kararlar ve devrim stratejisi üzerine kitleye açıklamalar yapıldı.
Fransa'da kongre tanıtım konferansları yoğun ilgi
1 Şubat Cumartesi günü Paris ve 2 Şubat Pazar günü Mulhouse'da gerçekleştirilen tanıtım konferanslarına da katılım ve ilgi büyüktü. MLKP, Devrimci Proletarya, TKİP, TİKB, TKP/ML ve Devrimci Manifesto Grubu temsilci ve taraftarlarının da katıldığı toplantı canlı tartışmalarla geçerken, kongre kararlarına ilişkin eleştiri ve konuşmalar yapıldı. Toplantılar MKP temsilcisinin sorulara ve eleştirilere cevap vermesiyle sona erdi.
3. Kongre Tanıtım toplantılarının 4.'sü ise 9 Şubat günü Metz şehrinde gerçekleştirildi. Kongre kararları ve yönelimi ile ilgili yapılan sunumun ilgiyle izlendiği toplantıda, gelen eleştiri ve sorulara verilen cevapla toplantı tamamlandı.
Fransa’daki 5. ve son tanıtım toplantısı 15 Şubat günü Nantes şehrinde yapıldı. Kongre yönelimi ve kararlarına ilişkin yapılan sunumdan sonra gelen eleştiri ve sorulara verilen cevapla Fransa’da planlanan tanıtım konferansları tamamlanmış oldu.
İktisadi yapı değerlendirmesi olumlu bulundu
Tanıtım toplantılarına katılanlar MKP 3. Kongresi'ni selamlarken, katılımcıların bir kısmı yapılan iktisadi yapı tespit ve tahlilinin geç de olsa olumlu olduğunu vurguladı. Konferanslarda tartışılan başlıca eleştiri konuları şunlardı: Sosyalist Halk Savaşı Stratejisinin yeni bir şey olduğu ve ustalarda böyle bir tanım ve belirleme olmadığı, proletarya diktatörlüğünün ele alınışında ve uygulanışında MKP’nin yapmış olduğu değerlendirme ve ileri sürdüğü fikirlerle proletarya diktatörlüğünün reddedildiği yönündeki eleştiriler, sosyalist devrimin savunulmasına karşılık Sosyalist Halk Savaşı Stratejisi (SHSS)’nin bu devrim tipine uygun olmadığı eleştirisi, kadın sorunu, ulusal sorun, Gezi Halk Ayaklanması değerlendirmeleri üzerine eleştiriler yapıldı.
Toplantıların sonunda genel olarak tanıtım toplantılarının çeşitli konu başlıkları altında konferans-sempozyum-panel-seminer biçiminde devam ettirilmesinin devrimci hareket ve devrimci kitleler için politik atmosferi canlı kılacağı temennisi ve önerileri sunuldu.

No comments:

Post a Comment